A wolf quest
Belépsz a játékba:
3 lehetőség van a Single Player, a Multiplayer és a QUIT
Single Player
-Szintén 3 lehetőség:New Games(új farkas készítése), Amethyst Mountain(itt van a farkasod ha elmentetted), Slough Creek(ha van párod akkor itt lehetnek kölykeitek is)
Multiplayer
-2 lehetőség:Amethyst Mountain,Slough Creek ezek a páják vannak ahova menni lehet.
A QUIT
-Ez pedig a kilépés
1. lépés:
Készits egy farkast!
Itt választahtod ki, hogy a farkasod hogyan nézzen ki.
-Barna
-Szürke
-Világos barna/Krém színű
-Fekete
-Fehér
Ezen kívül kiválaszthatod az árnyalatát is, hogy mennyire legyen sötét, vagy mély a farkasod színe.
Be kell állítanod a magasságát (Strength), a kitartását (Stamina) és a gyorsaságát (Speed).
Végül, nevezd el és válaszd ki a nemét (female-nőstény, male-hím)!
"Save Wolf & Play Game" megnyomásával elkezdheted a játékot.
Ez az alap történet. Egy 2 éves farkassal vagy, aki elhagyta falkáját hogy párt keressen és erősödjön. Erős farkasokkal találkozhatsz és ne felejts el vadászni - röviden.
A billentyűzet használata:
-Q = gyaloglás és futás közötti váltás
-W = előre haladás
-A = balra fordulás
-S = hátra haladás
-D = jobbra fordulás
-X = ugrás
-V = szaglás (látod az illatokat, különböző színekkel)
-R = ülés (kétszer megnyomva alvás)
-Z = alvás
-O = kamera váltás (a kamera nem forog, csak a farkas)
-P = pisilés
-F = kölykök etetése
-H = vonyítás
-J = farok csóválás
-M = térkép
- "-" = kamera nézet távolítása
-Ó = kamera nézet közelítése
-Space = harapás, evés, kölyök felvétel/letétel
Bal fent láthatod a farkasod adatait. A zöld a kipihentséget jelzi, a piros az életerőt. Ha sokat futsz, akkor a zöld elkezd fogyni, sétával, üléssel vagy alvással hamar visszanyeri az erejét. Ha vadászol vagy harcolsz akkor az életerőd csökkeni fog, de ha sokáig nem eszel akkor az éhségtől is rosszabbodhat a farkasod állapota. Hogy ezen javíts, enned kell. Szarvas és nyúl szolgál táplálékul a játékban, néha egy-egy otthagyott tetemet is találsz amiből ehetsz.
Ez alatt az iránytű van. Rajta láthatod hogy merre vannak az irányok, a farkasok területe vagy a vadász terület. A farkas természetesen territóriumot (más farkas területe) jelent, a szarvas pedig vadászterületet.
Ha megnyitod a térképet akkor a kék háromszög te vagy, a rózsaszín a farkasok területe, a narancssárga pedig a vadász terület. Jobb oldalt lent a gyengébb farkasok, Jobb oldalt fent pedig az erősebb farkasok élnek.
Jó döntés elsőnek vadászni menni, mivel így erősödik a farkasod. Mikor belépsz egy vadász területre, ezt a szöveget adja ki. Ez leírja, hogy valahol a területen szarvasok vannak, a megtalálásukhoz használd a szaglást (V) és a nyomukra bukkanhatsz.
A rózsaszín pöttyök szarvasokhoz vezetnek, és a kép kedvéért egy nyúl is beugrált, az őket mutató szín a narancssárga, a sárga farkasoké, a prérifarkasnak a zöld és a medvéknek a kék.
Ez a szöveg leírja, hogy a térképet hogyan használhatjuk, és mit jelentenek az iránytűn a jelek.
A rózsaszín pöttyöket követve bukkanhatsz szarvasokra.
Az első vadászatnál a játék ad egy olyan segítséget, hogy az egyik szarvas élete jelentősen csökken. Ha megtalálod ezt az egyet, akkor az első vadászatod biztos sikerülni fog anélkül, hogy táplálékot kelljen keresni közben. A hímet (Bull Elk) nem ajánlatos megtámadni, mivel az agancsával nagyon erős és többször is kell enni a farkasnak hogy túlélje a vadászatot.
Ha megjelenik a piros farkasfej, akkor lehet megtámadni a szarvast és így lassan levadászhatod. De vigyázni kell, mert a farkas élete is csökken.
Ha eléggé megsebezted a prédát, akkor megfordul és hátrálni fog, hogy jobban tudjon védekezni. Ilyenkor már nem kell szaladni utánna, hisz úgysem fut el.
Ez a szöveg leírja, hogy mit kell megnyomni az üléshez és alváshoz, alvással különböző napszakokba léphetsz (pl:éjszaka, délután...stb).
Ha levadásztad akkor oda kell menni a tetemhez és mikor megjelenik a zöld farkasfej a "Space" megnyomásával tudsz enni. Ilyenkor feltöltődik a farkasod életereje és ki is piheni magát.
Nem muszáj az egészet megenni, így késöbb is jó lehet még, a természetben sem eszik meg egy farkas egy egész szarvast.
Ha úgy érzed eljött az ideje, akkor elmehetsz farkasokkal találkozni. Hogy a párod megtaláld mind a 3 területre el kell menned és találkozni az ott élő farkasokkal.
Mikor egy másik falka territóriumába (terület) lépsz, ezt a szöveget adja ki. Szintén a V betű használatával szagolhatod ki őket és találkozhatsz is farkassal.
A sárga pötty más farkas vizeletét jelzi, azokat követve a nyomára bukkanhatsz.
A farkashoz közeledve egyre több lesz a vizelet. Mikor rá nézünk akkor kiírja hogy melyik területen vagyunk és a másik farkas nemét.
Az idegen farkas agresszív lesz velünk, de mi dönthetünk, hogy alakuljon a "beszélgetés".
-I'm out of here = elmenekülsz
-You're not my family = rámorogsz, hogy te legyél a dominánsabb - ez késöbb verekedéshez szokott vezetni.
-I can wait = nem csinálsz semmit, csak vársz
-I'm not threat to you = behódolsz a másik farkasnak.
A válaszok sorrendje sosem változik. ha nem érted a kérdést, akkor is lehet tudni, az 1. a menekülés, 2. a támadás, 3. várakozás és a 4. a behódolás.
Az első kivételével bármelyiket választod, a másik mindig dominánsabb akar lenni. Az 1 szokás szerint a menekülés, 2. a támadás, 3. várakozás a 4. pedig az, hogy nem akarsz bajt, feladod.
Dominanciai harcnál mind a kettőtök életereje csökken, hiszen belemartok a másikba. Ilyenkor jön jól a vadászat során szerzett tapasztalat. Általában ha gyengébbnek bizonyul a másik farkas akkor egy idő után feladja, de néha addig harcol míg meghal. Viszont ha te állsz vesztésre, nem mindig érdemes tovább folytatni, mert a másik nem fogja feladni olyan könnyen. Ha nem megy akkor gyere vissza késöbb, vagy menj a következő területre.
Ha feladja, akkor az 1. válasszal elmenekülsz, a 2.-al elküldöd, a 3.-kal várakozol, a 4.-kel pedig megadod magad.
Nyúlak feltűnnek néha, őket könyebb elkapni a szarvasoknál, de kevesebb életerőt adnak.
A medvéket el lehet kergetni, itt még nem támadnak rád, de ha éppen evés közben zavarod őket akkor vigyázz mert képesek megölni. A prédája mellől nem szeret elmozdulni.
A prérifarkasokat is meg lehet ölni, de nekik igazából a második részben lesz szerepük. Itt csupán tapasztalatot ad és leveszi az életerődet.
Ha mind a 3 területen találkoztál farkasokkal, akkor kiírja ezt az üzenetet. Most kell megtalálnod a párod, aki 2 év körüli és nem agresszív veled szemben. Ez azt jelenti, hogy mikor beszélsz vele azzal fogja kezdeni a beszélgetést, hogy "I'm not sure about this".
A párod ellenkező nemű lesz, szóval ha te nőstény vagy akkor azt kell kiírnia hogy "male", ha pedig hím akkor azt hogy "female". Ha nem tetszik a színe kereshetsz másik farkast (elég ha kimész a látóköréből, mikor eltűnik akkor visszamehetsz, mert egy területen csak egy farkas van egyszerre, de más színűekkel és neműekkel is találkozhatsz).
Ha tetszik a hím, ezeket kell válaszolni:
-I'm not sure about this.
válasz: Hello there.
-Hello there.
válasz: I like you.
-I like you.
válasz: Let's play!
-Let's play!
válasz: Let's start a pack!
-Let's start a pack!
válasz: Let's start a pack!
-Lets start a pack!
Ha sikerült jól válaszolnod akkor elnevezheted a párod. Ha az egyik helyen rosszul válaszoltál, akkor visszanézheted mit kell írni a következő szív megszerzéséhez.
Ha megtaláltad a páros és elnevezted akkor ezt fogja kiírni. Elmondja hogy mostantól ő lesz a felfedező és vadász társad is, a térképen is jelzi hogy mennyi az életereje (ha a szív vörös akkor egészséges, minnél halványabb annál rosszabbúl van), és azt is hogy merre van.
El kell menteni a játékot, így bármikor visszaléphetsz ide, de akár a második részbe is beléphetsz (Slough Creek) ahol kölykeid lehetnek és új kalandok várnak!
Ha vonyítasz, akkor veled együtt vonyít és mindenhova követ.
Alvásnál így néz ki a farkasunk és ezek közül a napszakok közül választhatunk.
-Dawn (Hajnal)
-Day (Nappal)
-Dusk (Szürkület)
-Night (Éjszaka)
2.rész
Ha az első részt befejezted, akkor el kell mentened a játékot. Vissza kell lépni a kezdőlapra. Szintén a Single Player-t kell kiválasztani, majd itt a Slough Creek-re kell rákattintani és elkezdődik a játék.
Itt leírja, hogy a túlélésért a pároddal most egy családot fogtok alapítani, ahol ti lesztek az alfák. Lesznek kölykeitek, akikre vigyázni kell, mert a genetikai kódotok is a kölykökben van, és így fent maradhat a faj.
Találnod kell egy odut, ahol felnevelheted a kölykeidet.
A térképen egy barlang fogja mutatni, hogy merre találhatók az oduk.
3 lehetőség lesz, és más-más oduk lesznek. Megnézheted mindet hogy választhass melyiket szeretnéd a kölykeidnek.
Ez az odu a térkép bal oldalán látható, majdnem középen.
Ez az odu a térkép tetején található a jobb oldalon.
Ez az odu a térkép bal oldalán, lent található. Én eddig mindig ezt választottam, de nektek meg fogom mutatni a többi odut és útat is.
Ha belépsz egy odu területére, akkor ezt fogja kiadni.
Ha szeretnél itt kölyköket, akkor a "Make this my den" feliratra kell rámenni, ha amásikra megyünk akkor még nézelődhetünk. Ahhoz hogy ezt kiadja, bele kell futni az oduba.
Ha kiválasztottad az odut, ezt a szöveget fogja kiadni.
Meg kell jelölnöd a területedet, hogy a tiéd lehessen, és kölykeid lehessenek.
Egy újabb jel fog megjelenni a farkasod adatlapján, ez jelenti azt, hogy mennyire biztonságos a területed. Minnél többet pisilsz (P), annál biztonságosabb.
Ha vonyítasz a pároddal, az 3%-ot ad hozzá a biztonsághoz, bár 5 pontot ír ki.
A területeden vigyáznod kell az erősebb farkasokkal, hiszen ahogy te az első részben, ők is vándorolnak és párt keresnek maguknak. A kölykeidet viszont veszélyeztetik. (Bár velem még sosem történt olyan hogy a kölyköket megtámadták volna, csak egy helyben álltak.)
A terület amit meg kell jelöleni 4 kis darabból áll, egy darab 25%-ot jelent. Legalább 90%-ot kell elérni, hogy a kölykeid megszülessenek.
Minnél többet jelölsz, annál sárgább az a terület ami már biztonságos.
Ha megvan, kiírja ezt a szöveget, hogy teljesítetted a küldetést.
Mivel a farkasok tavasszal fialnak, meg kell várnod míg a játék átvált.
Itt elnevezheted a kölykeidet.
Tanítanod, etetned és védelmezned kell a kölyköket. A párod fogja etetni, tanítani pedig neked kell, védelmezni pedig állandóan szükséges lesz.
Ez az új jel azt jelzi, hogy mennyit tudnak a kicsik.
Ha odamész a kölyökhöz, akkor megjelenik egy sárga farkasfej, így etetheted (F) és fel is veheted (Space). A tanításhoz fel kell venni és az odaba vinni. Ez 10 pontot jelent.
Egyszerre csak egy kölyköt tudsz vinni, mint a természetben.
Ha vonyítasz, akkor a kölykök is vonyítani fognak, így is tanulnak és ez 5 pontot jelent.
Ez leírja, hogy a kölykeidet etetni kell, de ezt a párod fogja intézni, neked késöbb lehet csak szükséged rá.
A mancsok a farkasod adatlapján a kölykök életerejét mutatja. Ha esznek akkor pirosabb lesz és így erősödnek.
Ne felejtsd el jelölni a területedet, nem tudni mi fog jönni.
Ha megtanítottad a kölyköket, akkor meg kell őket védened a medvéktől és a prérifarkasoktól.
Továbbra is jelöld a területed, etesd a kölykeidet és védd őket.
Ez sokat segíthet, mert kiírja, hogy a medvéket elég 3-szor megharapni ahhoz hogy elkezdjenek menekülni és ne bántsák a kölyköket, de csak akkor csináld ha tele van az életed különben meghalhatsz. Ha prérifarkas fenyegeti őket, akkor azt meg kell ölni.
Ha szeretnéd etetni a kölykeidet, akkor ha teljesen fent van az életerőd, egyél még többet. Ilyenkor megjelenik egy újabb mérő, ami azt mutatja, hogy mennyi kaját tudsz "elraktároni" és visszaöklendezni a kölyköknek.
Ez egy idegen farkas, aki akkor jelenik meg ha nem jelölöd a területed. Álatlában nem bánt és elmenekül, úgy jelennek meg mint az első részben.
Szokásosan mindig a második válaszra kell menni ami a támadást, a dominancia kifejezését jelenti.
A falkánkba nem léphet be, így muszáj elküldeni.
Ez egy emlékeztető, hogy ne felejtsd el jelölni a területed az idegen farkasok miatt.
A kölyköket figyelő medve. Nehéz utolérni, vigyázz vele!
A kölyköket leső prérifarkas. Könnyű ellenfél, de a biztonság kedvéért egyél utánna, hisz nem tudni mi lesz a következő ellenfél.
Ha megvédted a kölyköket minden veszélytől, egy újabb ablak fog megjelenni. Ez elmondja, hogy sikeresen teljesítetted eddig a küldetéseidet, készen állsz folytatni , de elötte jobb lenne ha mentenél, majd megjelenik a mentés ablak, hogy megcsináld.
Nem maradhatsz ezen a helyen örökké. Nemsokára el kell vándorolnod a völgyön át egy új otthonba ahol a nyarat fogod tölteni. A kölykeid még nem elég nagyok, ezért etetned kell őket addig amíg 15 font lesz a súlyuk. Ha nyomsz egy "Esc"-et ott a "Pack Stats" menüpontnál meg tudod nézni a kölykök súlyát.
Ha sikerült, egy újabb ablak fog menyílni, miszerint sikeresen teljesítetted a feladatod.
A végső út. Ez az utolsó küldetésed a játékban. El kell indulnod a térképen kijelölt helyre, hogy elindítsd a küldetést meg kell nyomnod az M betűt majd rá kell menned a "Start Journey" gombra.
A kijelölt helyet az iránytűn egy csillag fogja jelölni, a mappán pedig egy zöld kör. A párod segíteni fog vinni őket (bár volt rá példa másoknál, hogy nem segített), de néha elmegy élelmet szerezni, hogy ne haljanak éhen.
Ha megnyitottad a térképet, rá kell mánni a "Start Journey" gombra, hogy elindítsd a küldetést.
Ekkor megjelenik egy sas, ami kiszemeli az egyik kölyködet. Ők lassan támadnak, sokáig köröz, egyre lejebb ereszkedik majd leszáll és a kiválasztott kölyökhöz megy. Hogy ezt megakadályozd, meg kell várni míg leszáll, majd neki kell futni. Egyből elmenekül.
Nem mindegy az sem, hogy milyen útvonalon mész. Ha belépsz egy másik farkas területére, akkor a játék visszadob egy másik helyre. Ezért berajzoltam az útvonalakat, a piros nyíl mutatja az irányt. Mikor átkelsz a folyón vigyáznod kell, mert a kölykök megfulladhatnak. Olyan helyen kell átfutnod, ahol nem mély a víz, nem kell úszni csak gyorsan átfut a farkas. Javasolt ezeket kipróbálni mielött átmész a kölyökkel. Hogy biztosan túléljék a két átkelést, a folyó kanyarulatában találsz egy kis élelmet. Azzal meg tudod őket etetni, de a párod is el fog menni táplálékot keresni.
A játék végül egy nagy vonyítással ér véget, ha a falka minden tagja a kijelölt területben van.
EXTRA
A játékban meg lehet látogatni egy farmot ahol tehenekre lehet vadászni, pontosabban borjúkra. Az iránytűn ennek a jele egy drótlerítés.
Ne aggódjatok, a kölyköknek nem lesz addig semmi baja amíg vadásztok, a párotok vigyáz rá. Ha meg akarjátok nézni akkor menjetek rá a "Visit the Ranch" gombra.
Ez leírja, hogy a kerítést át kell ugranod, a nagy szarvasmarhákhoz nem mehetsz közel mert jelző hangokat fognak kiadni, amitől a kuyták ugatni fognak, jön a vadász és lelő. A kis borjút szabad csak elkapni.
Ha sikerült elkapni akkor ehetsz belőle, visszafelé szintén el kell kerülni a marhákat, kerítést átugrani és bele a lila ködbe.
Jó játékot mindenkinek!